Головна » Файли » Конспекти уроків » 7 клас |
[ Викачати з сервера (47.5 Kb) ] | 31.08.2016, 14:40 | |||
Тема: Князівські міжусобиці.
Мета: - ознайомити з особливостями періоду історії Київської держави за правління синів Ярослава Мудрого, сформувати уявлення про міжусобні війни між Ярославовичами, їх причини, характер і наслідки, значення для подальшого розвитку історичних подій; формувати конкретні уявлення і загальне поняття про посилення і відокремлення окремих князівств; допомогти учням зрозуміти передумови, причини і закономірності цього процесу; працювати над поняттями «міжусобна боротьба», «народні повстання», «натуральне господарство»; продовжувати пояснювати роль законодавства в державі; - виховувати інтерес до історії Київської держави, повагу до історичних пам’яток та історичного минулого української землі; сприяти розумінню необхідності єдності держави в усі часи.
Обладнання: підручник Г.М. Плешканіська, А.Г.Слюсаренко «Оповідання з історії України» 7 кл., історична карта, «Повість минулих років». Основні терміни і поняття: міжусобна боротьба, народні повстання.
ХІД УРОКУ І. Загально-корекційний етап. 1.1. Організація учнів та робочих місць. ІІ. Основна частина. 1. Пропедевтичний етап.
1.2 . Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань учнів Вступна розповідь вчителя Час князювання Ярослава мудрого у Києві (1019-1054 рр.) вважається періодом найвищого піднесення Київської держави. Ярослав Мудрий досяг особливих успіхів у культурній та духовній сферах держави, користувався значним авторитетом на міжнародній арені. Самостійна робота за завданням Історичний диктант (заповнити пропуски у визначеннях понять): ... — це управитель всього господарства князя. ... — це зубожілий селянин, що продав себе боярину за гроші при свідках. Полюддя — це... . ... — це основне заняття населення, яке відігравало головну роль у господарстві Київської Русі. Бесіда за запитаннями:
ІІІ. Вивчення нового матеріалу План:
4. «Правда Ярославичів» 5. Любецький з’їзд князів 1097 р. Його історичне значення.
Робота з історичним джерелом. Зачитую текст документа («Повість минулих років») і пропоную учням відповісти на запитання.
Колективна робота за завданням. Для кращого засвоєння матеріалу учнями в ході бесіди застосовуються такі логічні схеми: Принцип престолонаслідування в Київській державі, що діяв до 1054 р.
Старший син Молодший син
Принцип престолонаслідування, введений Ярославом Мудрим
Батько
Робота з історичним джерелом. Пропоную коментоване читання документа всім класом («Повість минулих років») Запитання:
Розповідь вчителя Причин роздробленості:
IV. Закріплення нових знань учнів Бесіда за запитаннями.
- як розподілив Ярослав землі держави між синами? - розкажіть, як удільні князі ставилися до київського князя; - як правили сини Ярослава?
V. Підсумки уроку Пропоную учням зробити висновки, доповнюючи їх. Оцінка роботи учнів на уроці.
VI. Домашнє завдання
Причин роздробленості Київської Русі:
_______________________________________________________________
| ||||
Переглядів: 661 | Завантажень: 10 | |
Всього коментарів: 0 | |