Головна » Файли » Конспекти уроків » 7 клас |
[ Викачати з сервера (27.0 Kb) ] | 31.08.2016, 14:30 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Тема: Князювання Святослава Хороброго. Мета: - продовжити знайомити учнів із процесом розвитку давньоруської держави в період правління князя Святослава; ознайомити учнів з його завойовницькими походами; з’ясувати позитивні і негативні їх наслідки; продовжувати вчити учнів давати характеристику історичним діячам, робити короткі повідомлення про них; - виховувати гордість за славне минуле наших предків. Обладнання: підручник Г.М. Плешканіська, А.Г.Слюсаренко Оповідання з історії України 7 кл. ХІД УРОКУ І. Загально-корекційний етап. 1.1. Організація учнів та робочих місць. 1.2.Нервово-психологічна підготовка. 11. Основна частина. 1. Пропедевтичний етап. 1.1. Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань учнів А) Фронтальна бесіда.
Б) Індивідуальне опитування на картках. 1.Розташуйте в хронологічному порядку правління київських князів: а) Аскольд; б) Ольга; г) Олег; д) Ігор. 2.Визначте зайве. а) побудувала нові міста;
в) розгромила хозар; г) встановила дипломатичні відносини з Німеччиною;
2. Формуючий етап. 1)Повідомлення теми уроку. 2. Вивчення нового матеріалу 2.1. Розповідь вчителя Князь Святослав і його воєнні походи. У 957 р. досяг повноліття і став Великим Київським князем син Ольги Святослав. Пропоную прослухати вірш про князя Святослава. Далі йде розповідь про воєнні походи Святослава, користуючись «Повістю минулих літ». Ми прийшли до висновків: По-перше, Святослав був звичайною людиною, й не дивлячись на велич, йому були притаманні деякі слабкості в політичній діяльності. Але ці слабкості були непомітними, тому що їх затьмарювала відвага, войовничість, хоробрість, простота, мудрість й любов до рідної землі; По-друге, вся діяльність князя була спрямована на зміцнення Київської Русі, на піднесення її до рівня Візантії; По-третє, всю свою політику він проводив чесно, гордо стояв перед ворогом, не лякаючись печенізьких, хозарських та інших мечів; По-четверте, саме Святослав завершив об’єднання всіх східнослов’янських племен в одну державу, яка стала основою для подальшого її розвитку. 2.2.Творчі та пошукові завдання та запитання Прочитайте наведені уривки з історичних джерел і дайте відповіді на запитання. Із «Повісті минулих літ» Нестора У рік 6472 (964), коли Святослав виріс і змужнів, став він збирати багато воїнів хоробрих, і легко ходив у походи, багато воював. У походах же не возив за собою ні возів, ні казанів, не варив м'яса, але, тонко нарізавши конину, або звірину, або яловичину і зажаривши на вугіллі, так їв; не мав він і шатра, але спав, постилаючи пітник із сідлом під голову, — такими ж були і всі інші його воїни. ...І послали кияни до Святослава зі словами: «Ти, князь шукаєш чужої землі і про неї піклуєшся, а свою покинув, а нас трохи не захопили печеніги, і матір твою, і дітей твоїх. Якщо не прийдеш і не захистиш нас, то візьмуть-таки нас. Невже не шкода тобі своєї вітчизни, старої матері, дітей своїх?» Почувши це, Святослав із дружиною швидко сів на коней і повернувся до Києва; вітав матір свою і дітей і засмучувався багато про те, що трапилося з ними від печенігів. І зібрав воїнів, і вигнав печенігів у поля, і наступив мир. Запитання
2.2.Робота з підручником. Складання плану на основі розповіді вчителя і підручника 2.4.Робота з таблицею Особливості політики князя Святослава (964-972) рр.
3. Закріплення нових знань учнів 3.1.Бесіда за запитаннями
- Чому Ольгу дістала прізвиська «мудра» та «свята»?
1) Дні урочисті відомі У перший склад ми візьмемо. Почесне визнання свідомо До них ми потім додамо. Закреслим букву скраю І князя всі впізнаєм. 2)Незабаром знову в Київ припливли Вона їм сказала: «У ладді спати лягайте, А вранці посланців моїх зустрічайте. Як прийдуть, скажіть їм: "Свати ми чи ні?! Не підемо пішки — несіть нас в човні!"» (Помста Ольги) 111.Підсумки уроку 1.Заключне слово вчителя. Князь Святослав є видатним полководцем та визначним діячем свого часу, що справедливо ввійшов в історію як «Святослав хоробрий». Можна сказати, що «се Олександр нашої давньої історії». 2. Домашнє завдання 1. опрацювати текст підручника - Г.М. Плешканіська Оповідання з історії України 7 кл. (с.59-60). | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 1049 | Завантажень: 17 | |
Всього коментарів: 0 | |