Головна » Файли » Конспекти уроків » 8 клас |
[ Викачати з сервера (62.5 Kb) ] | 02.09.2016, 22:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ТЕМА УРОКУ: Берестецька битва. МЕТА УРОКУ: Актуалізувати знання учнів про події Національно-визвольної війни в період з 1648 по 1650 рр.; показати історичну необхідність продовження війни після Зборівського договору; ознайомити із перебігом битви під Берестечком; виробляти вміння працювати з настінною картою і картосхемами, різними історичними джерелами, складати хронологічну таблицю; вчити аналізувати історичні події, розуміти причини перемог і поразок та їх наслідків; встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; розвивати в учнів вміння узагальнювати матеріал, робити висновки, формувати власні судження. Показати мужність, стійкість повсталого народу, майстерність і відвагу його воєначальників; виховувати в учнів почуття патріотизму, гордості за бойове минуле свого народу. ОБЛАДНАННЯ: карта “Національно-визвольна війна під проводом Б.Хмельницького”; картки з завданнями для актуалізації вивченого матеріалу; таблиця для гри “Шифрувальник”; картки з умовами Зборівського та Білоцерківського договору. ТИП УРОКУ: комбінований.
“Історична путанина” 29 квітня 1848 року частина польського війська на чолі з Стефаном Потоцьким отаборилося на правому березі річки Жовті Води. 30 квітня татари почали штурм козацького табору. Проте успіху він не мав, оскільки на озброєнні у повстанців практично не було кам”янокидальних апаратів. Сагайдачний перейшов до облоги табору, знаючи, що в поляків бракує продовольства. Польський король, зрозумівши, що вистояти не зможе, погодився віддати гармати в обмін на дозвіл безпечно відступати. Козаки битву під Жовтими Водами програли.
А) гра “Морський бій” Клас поділено на 2 команди. Гра за схемою: Дата - подія Назва - визначення Ім’я - хто він. Б) Робота з картками (завдання на картках диференційовані по рівнях)
Битва під Корсунем вересень 1648 Укладення Зборівського договору 1648 – 1654 рр.
А)”Дізнавшись, що на допомогу оточеним полякам іде військо на чолі із самим королем, Хмельницький, залишивши тут частину армії, з найкращими полками вирушив на зустріч королівському війську. Вранці наступного дня гетьман і хан розпочали штурм польського табору. Становище поляків було критичним. Але вони підкупили татарського хана і той зажадав від Хмельницького припинити бій і розпочати переговори...” Б) “хмельницький вислав наперед шеститисячний козацький загін, вони перекопали дорогу полякам, зробили завали, а самі засіли у тих закопах.....козаки налетіли в обоз розгромили......” В)”Хмельницький не квапився нападати, сподіваючись на допомогу татар і гадаючи оточити поляків з усіх боків. Проте шляхта сама прискорила свою загибель. Роздратовані запорозьким полковником Ганжею, що перемагав усіх польських богатирів на герці, поляки необережно кинулися на козаків і з кількома полками підступили через греблі та броди за Пиляву аж до козацького табору.
Покажіть на карті шлях козацького війська в ході Національно-визвольної війни починаючи з Жовтих вод. Запишіть місця найбільших битв.
“....Нарешті після деяких суперечок укладено того самого дня мир із татарами і козаками на таких умовах:
Пункти щодо Хмельницького:
В) Фронтальне опитування учнів класу.
Г) перевірка самостійних робіт по картках.
2.2.1. повідомлення теми і мети уроку. Воєнні дії проти Польщі в 1651-1653 роках. Битва під Берестечком. 2.2.2. Ознайомлення з новим матеріалом. Та його первинне усвідомлення.
У лютому 1650 р. польсько шляхтянське військо вдерлося на Поділля. Головні польські сили стояли під Соколем. На середину червня 1651 р, їх зосередилося там 100- 120 тис. Військо Богдана Хмельницького перебувало неподалік Тернополя і налічувало близько 100 тисяч. До нього приєдналося 30-40 тисяч татар на чолі з ханом Іслам-Гіреєм. Вирішальна битва відбулася 18-30 червня 1651 р. коло містечка Берестечка над р. Стриєм. Перші два дні боїв не виявили переваги жодної зі сторін. Переломним днем у битві стало 30 червня. Перед битвою Ян Казимир поділив свою армію на три частини:: ліве крило на чолі з польськими гетьманами М.Калиновським та Я. Вишневецьким стояло поблизу села Солонев, центр під командуванням короля із зосередженою тут кіннотою, іноземною піхотою та усією артилерією розташувався на схід від табору; праве крило на чолі з коронними гетьманами М. Потоцьким і С.Ляникоронським стояло поблизу села Ріднів, Козацько-селянська армія зайняла поля на захід від сіл Острів і Пляшево, кримські ординці – пагорб між селами Острів і Митниця. Битву розпочав Я.Вишневецький атакою кінноти проти козаків. Зазнавши втрат він повернувся на попередні позиції. Тоді король спрямував центральну частину армії на кримських татар, які не витримали артилерійського обстрілу і втекли з поля бою, підступно захопивши в полон Б.Хмельницького. битва тривала до ночі, але шляхті не вдалося зламати силу козацько-селянських військ на чолі з полковником І.Богуном, які на лівому березі річки Пляшівки збудували потужні земляні укріплення і протягом 10 днів перебували в облозі польських військ.
Давайте попробуємо напружити свою уяву і перенесемось у 1651 рік. Уявіть що ви опинилися в оточеному козацькому таборі і після викрадення Б.Хмельницького вам прийшлося взяти керівництво козацьким військом. Розгляньте схематичну карту розташування військ. В козацькому таборі після кількох днів в облозі закінчується їжа, прісна вода, боєприпаси. Серед козаків багато поранених Ваше завдання: вийти з оточення з мінімальними втратами. 3)Робота з підручником. Це були наші версії виходу із ситуації. Але як же ж відбулося насправді прочитаємо у підручнику. Ст..49 абзац 2. 2.2.3. Первинне усвідомлення змісту нового матеріалу.
Користуючись шифром прочитайте слова та поясніть яке відношення вони мають до сьогоднішньої теми уроку.
2.2.4. Усвідомлення об’єктивних зв’язків в вивченому матеріалі і розкриття внутрішнього змісту матеріалу. А) Давайте проаналізуємо причини поразки битви за звичайною схемою. якість керівництва.
Вчитель корегує учнівські відповіді та формулює причини.
Б) Прочитайте та порівняйте умови Білоцерківського та Зборівського договорів.
3 Заключна частина. 3.1. Підведення підсумків уроку, оцінювання і мотивація оцінки. 3.2. домашнє завдання.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 998 | Завантажень: 38 | |
Всього коментарів: 0 | |